Skip to main content
Swisscash Mania

source

Ustaz Zaharuddin yang proaktif menulis dalam menelanjangkan sistem pelaburan berasaskan Internet seperti Swisscash dan konco-konconya telah berjaya menghuraikan kepincangan sistem pelaburan yang meragukan ini.

Memetik tulisan beliau...

Sebagaimana yang disebut oleh Allah SWT bahawa individu yang telah makan duit haram riba nescaya akan hilang berkat dalam kehidupannya oleh Allah SWT sebagaimana dinyatakan di dalam surah al-Baqarah ayat 278. Imam Ibn Hajar al-Haithami telah menerangkan kesannya sebagai "Bentuk-bentuk kehilangan berkat harta orang terlibat dengan riba adalah dengan mudah hilang atau habisnya harta tersebut dari pemiliknya kepada pelbagai bentuk yang tidak berfaedah dan membawa dosa, sehinggalah ia akan merasa amat miskin dan faqir (walaupun ia mempunyai wang yang banyak), selain itu, harta tadi akan menjadi sebab ringannya pemilik untuk melakukan maksiat, kefasikan, dan menghinakan diri di sisi Allah SWT, lalu hilanglah sifat amanah, cenderung kepada rasuah, penipuan, dan tamak haloba, kaki fitnah dan lain-lain. Ia juga bakal di timpa ujian harta yang banyak, seperti di rompak, curi, khianat, dan doa orang yang terkena zalim darinya juga lebih maqbul (Az-Zawajir ‘an ‘iqtiraf al-Kabair, Ibn Hajar al-Haithami, Dar al-Ma'rifat, Beirut, 1982 , 1/224).

Sewajarnya kita perlu muhasabah/recall balik, dari mana wang yang mengalir ke dalam tubuh badan kita itu berasal?

Comments

Popular posts from this blog

Danga Bay, Chevrolet Optra and bio...(eh?) I thought it was Debian(haha). My colleague point me to the AirAsia flight turbin and he told me, "Macam debian punya logo" I saw a spiral on top the turbin blades. Pretty much like Debian Logo That's spark me to shoot for a pix. And I was warned by the airport staff. Uh,uh. Flash lamp will spark burst,eh? I was presented my "mock" research proposal. Suggested "Profiling Bioinformatics Application Behavior on Distributed Computing Architecture". Eh, will this gonna be bioinformatics specific or hardware optimization specific.or? Flashback: I spent almost a week at the office. When it's Subh azan,went back to my house for bath and pray. Reading all the journals and papers was not funny,really. Tough eye balls. No world cup. Ewh. And have some VCD lure. Uh,uh. you gonna be kidding. Anyway, I learned a lot and UTM SLAB Research Course is no joke. Really. My proposal has been corrected with comments so I have
Gue dengan S2 gue. Sronok banget!