Skip to main content
Tersepit

Salam,

Aku kena sambung study(majikan wajibkan) dalam tahun ni. In fact kalo dalam bulan September ni aku tak sambung majikan akan mula potong elaun rumah RM450 sebulan (dari RM700 jadi RM250).

Dalam tu jugak biasiswa pergi oversea limited, aku ni memang selama ni study local, nak merasa pergi oversea. Ada apply pergi Australia tapi offer letter tak dapat lagi, 2 bulan lagi baru tau jawapan. Sekarang ni Julai 2009, maknanya bulan Sept baru tau jawapan, tapi tak semestinya bulan Sep kene sambung.. mungkin October, mungkin Nov. (tapi elaun tetap kena potong sebab exceed). Dan takde jaminan dapat tempat sebab berebut allocation dengan orang lain . Last time kontek HR sini kata tinggal satu je oversea allocation.

Kalo buat local, takde masalah (USM) anytime. Tapi kalo pergi UTM utk research kena masuk Disember(dan elaun rumah tetap kena potong sampai tarikh admission, AFAIK).

Memandangkan aku ada wife, dia pun kena tempias mana-mana keputusan aku buat, samada pergi USM, UTM ataupun luar negara(takde jaminan).

Btw, aku ada mak yg tinggal kat kampung sorang-sorang ... (dia suka dok kampung, aku sebulan sekali balik). Abang aku pulak menderita kanser di Kedah, sebulan sekali jugak aku visit, berulang dari KL.

Apa pendapat korang? Nak tunggu allocation biasiswa tahun depan 2010 pun belum tentu gomen ade duit, dalam pada tu aku sebagai suami kena tanggung isteri juga utk bagi nafkah, tapi majikan nak penalize dengan potong elaun...

Comments

Popular posts from this blog

Danga Bay, Chevrolet Optra and bio...(eh?) I thought it was Debian(haha). My colleague point me to the AirAsia flight turbin and he told me, "Macam debian punya logo" I saw a spiral on top the turbin blades. Pretty much like Debian Logo That's spark me to shoot for a pix. And I was warned by the airport staff. Uh,uh. Flash lamp will spark burst,eh? I was presented my "mock" research proposal. Suggested "Profiling Bioinformatics Application Behavior on Distributed Computing Architecture". Eh, will this gonna be bioinformatics specific or hardware optimization specific.or? Flashback: I spent almost a week at the office. When it's Subh azan,went back to my house for bath and pray. Reading all the journals and papers was not funny,really. Tough eye balls. No world cup. Ewh. And have some VCD lure. Uh,uh. you gonna be kidding. Anyway, I learned a lot and UTM SLAB Research Course is no joke. Really. My proposal has been corrected with comments so I have
Gue dengan S2 gue. Sronok banget!