Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2008
Analisis Peribadi PRU 12

Beberapa analisis PRU 12:

Tertarik dengan statement TDM:

"Masa diorang tak pegang kerajaan bolehlah diaorang kata macam tu(turunkan harga minyak,etc-merujuk manifesto BA),kita tengok bila dah pegang kerajaan ni". (aw kama qaal).


Bagi DUN Perak agak kompleks kerana DAP memenangi kerusi majoriti,tetapi desas desus mengatakan calon PAS akan jadi MB. Khabar angin kadang2 berasas kerana tarikh PRU sebelum ini juga adalah khabar angin tetapi kemudian realiti,sekalipun dinafikan pada mulanya. Secara peribadi diharapkan mana-mana calon yang dilantik dapat menjaga kebajikan semua kaum, kerana kita faham parti BA kebanyakannya terfokus 'satu kaum'. Ini dilihat saingan neck to neck, DAP-MCA,UMNO-PAS dan PKR-MIC. Kita dapat lihat kebanyakan calon India diletakkan di dalam PKR, sekalipun Presiden adalah orang Melayu.

Bagi DUN Penang,majoriti disapu bersih oleh DAP dan PKR. Di dalam media disebut kerjasama DAP-PKR,tetapi sepanjang aku ikut statement media,tiada…
Keputusan Pilihan Raya Umum (PRU) ke 12[klik untuk besarkan]