Skip to main content
"Thinking"


Deep thought indeed. I am counting days to end my study here. If things happened as planned, I'll be back to my job as before. Well, with new responsibilities and tasks, I hope that I'm effective to accomplish tasks.

The question is, what will I face in the incoming tasks. But as time goes by, I'm sure that I can adapt to it. At least for the time being I try to do so.

Viva

It's fun to answer people who question me back. You plan to buy Viva(which they mean, newly announced Malaysian car)
Obviously putting "preparing for viva, or I'll have my viva soon" leads to "wow ko beli viva ke?"
I'll have my viva soon. A bit depressed. Nervous as well. Just wondering what kind of question gonna be asked. What sort of inquiries, do they drill my writings, do they satisfied with my work.
Do my work simple enough? Do they need me to do corrections?

Bah. It doesn't sounds comfortable for me. Watching anime "Death Note" didn't help as well.

Erm thinking to post in the next writings. How to get back my RM1,500 back. Yesterday I repaired my car, replacing new tyre, new timing belt, new air filter and it costs me RM390.

So, credit card helps here. Since I desperately need to change my spectacle. The screw loosen already. No choice. I've to keep my charm pretty stable, otherwise put celluloid tape to it.
But it doesn't seems appropriate.

Comments

Popular posts from this blog

Gue dengan S2 gue. Sronok banget!
Sed (streaming editor) big time mnajem @zalzalah ~ $ cat ustazasri.txt >Kuliah Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin (Julai 2005) >>Tarikh >>Tempat >>Waktu >>Tajuk >>15 Julai 2005 JUMAAT >>Surau al-Muhajirun, Taman Sri Ukay, Ampang >>Selepas Maghrib >>Riyadh al-Salihin (Kitab Perkara yang Ditegah) >>16 Julai 2005 SABTU >>Balai Budaya Tun Syed Nasir, DBP Kuala Lumpur >>8.30 pagi ¿ 1.00 tgh >>DEBAT Astora Jabat vs Dr. Mohd. Asri ¿ Gerakan Tajdid: Satu Perbincangan >>17 Julai 2005 AHAD >>Dewan Kuliah, Balai Islam Masjid al-Ghufran, Pinggiran Taman Tun Dr. Ismail >>10.00 pagi >>Riyadh al-Salihin (Kitab Perkara yang Disuruh, Bab al-Taqwa, Bab ke-6) >>17 Julai 2005 AHAD >>Masjid Jamek Abdul Aziz, Jalan Templer, Petaling Jaya >>Selepas Maghrib >>Sahih al-Bukhariy (Kitab al-Iman) >>*Kuliah Maghrib di Masjid Al-Syakirin, Bandar Utama dibatalkan.> mnajem@zalzalah ~ $ sed -i...
........speechless Salam, Aku lately mengalami masalah kesempitan wang yang serius disebabkan kereta satria aku yang berusia 10 tahun ada major repair.. dalam bulan ni je untuk kereta aku abis RM600 untuk maintenance. Ganti spectacle lagi. Accumulated maintaince expense untuk keta yang aku beli sejak Disember 2005 ni dekat RM3000 jugak. Ganti absorber,ganti tayar (haritu kan pancit-tayar last yang aku tak penah ganti pancit balik dari Kangar. Tayar tu tahun 2001. Owner lama tak tukar. Nasib la). Gaji macam aku ni dok seorang pun dah boleh jadi defisit, nak bayar PTPTN(auto deduct), loan laptop aku 2 tahun, then medical card(aku memikirkan sebab arwah abang aku dulu pernah kena kanser umur 29 tahun.. dan kebetulan dia ambik insurans tu tak jauh tarikh dari dia kena sakit tu, kampeni insurans tak nak bayar sebab assume dia dah tau sakit baru ambik polisi. Nak buat macam mana. So sewaktu sihat la fikir nak ambil polisi gini). Memang ada medical benefit, tapi kita tak tau future jadi apa, ...